همه چیز درباره کوتاه کردن پرهای طوطی

آیا بالهای طوطی خود را کوتاه کنم؟

شاید یکی از سوالهایی که صاحبان طوطی با آن درگیر هستند درباره کوتاه کردن پرهای طوطی باشد. کوتاه کردن پر طوطیسانان امری کاملا تخصصی می باشد و چناچه بالها غلط کوتاه شوند طوطی به مشکل بر می خورد.

کوتاه کردن پر طوطی شما امری کاملا شخصی می باشد. البته کوتاه کردن بالها امنیت بیشتری را برای پرنده ایجاد می کند و توانایی فرار کردن پرنده برای مسافت های دور و همچنین برخورد با اشیا و در و دیوار و زخمی شدن را از بین می برد.

کوتاه کردن بالها امری کاملا تخصصی می باشد چناچه بالها غلط کوتاه شود با ۲ مشکل مواجه می شویم:

  • عدم تعادل پرنده و برخورد با زمین هنگام فرود و در نتیجه صدمات جدی و حتی مرگ
  • توانایی پرواز پرنده در مسافت های طولانی و فرار کردن به این علت که پرهای پرواز کوتاه نشده و اشتباها پرهای دیگری کوتاه شده است.

بسیاری از مردم با کوتاه کردن بال ها موافق نیستن و عقیده دارن این عمل باعث استرس و افسردگی در پرنده می شود و برخی دیگر معتقدن باید پرهای پرنده کوتاه شود تا پرنده فرار نکند. با بررسی جوانب گفته شده تصمیم با شماست ولی برای کوتاه کردن از شما درخواست داریم حتما به فردی که به این امر آگاهی کامل دارد مراجعه کنید.

چطور پرهای طوطی را کوتاه کنیم؟

اگر بال های پرنده خود را بکشید می تواند کاری دلهره آور به نظر برسد و در واقع برای کوتاه کردن به صبر و تمرین نیاز است. در وضعیت دستان اشتباه ، قطع بال ممکن است کمی خطرناک باشد ، اما اگر توانایی ثابت نگه داشتن پرنده را دارید و در جهت گیری مهارت دارید ، پس باید بتوانید خطرات را به حداقل برسانید و کار خوبی انجام دهید.

با دنبال کردن چند مرحله ساده ، می توانید با خیال راحت بال های پرنده خود را در خانه کوتاه کنید و نیازی به مراجعه مکرر به دامپزشک و هزینه های آن ندارید. اگر احساس می کنید که با اطمینان می توانید کار را خودتان به پایان برسانید ، دستورالعمل ها و توصیه هایی را که در این راه به شما می گوییم بخوانید. همیشه ایمنی را به عنوان اولین اولویت خود حفظ کنید. اگر از توانایی خود در نگه داشتن بالهای پرنده خود مطمئن نیستید ، یا حتی در وسط انجام کار عصبی می شوید ، همیشه بهتر است این کار را متوقف کرده و پرنده خود را به دامپزشکی یا پیش شخص مطمئن ببرید.

جعبه کمک های اولیه پرندگان خود را آماده کنید: اگرچه می دانید که تمام تلاش خود را انجام می دهید تا خطر صدمه به پرنده خود را به حداقل برسانید ، حوادث ممکن است اتفاق بیفتد و اتفاق می افتد و بهتر است از اینکه متاسف باشید ایمن باشید! قبل از شروع به بریدن بال های پرنده خود ، جعبه کمک های اولیه پرنده خود را آماده کنید و در نزدیکی آن قرار دهید. در موارد اضطراری پیش بینی نشده ، دسترسی سریع به بسته لوازم پزشکی برای شما مفید خواهد بود.

مکانی آرام را انتخاب کنید: انتخاب مکان مناسب برای کوتاه کردن بال های طوطی، به آرام نگه داشتن حیوان خانگی شما در طی مراحل کمک می کند. سعی کنید مکانی را به دور از قفس پرنده خود ، دور از هرگونه صدای بلند ، ناگهانی و دور از افراد خانوار انتخاب کنید. بردن پرنده خود از مناطقی که با آن آشنا هستند باعث می شود که هنگام بال زدن خیلی خشن نباشد، بنابراین یک مکان آرام مانند اتاق خواب اضافی یا حمام ایده آل است.

در صورت لزوم کمک بگیرید. اولین باری که بال پرنده خود را کوتاه می کنید و دفعات بعدی تا زمانی که اطمینان پیدا کنید که خودتان می توانید این عمل را انجام دهید ، بهتر است از یک دوست یا یکی از اعضای خانواده کمک بگیریدتا پرنده را برای شما مهار کنند. بیشتر حوادث ناشی از قطع بال ناشی از تلاش برای کوتاه کردن پرهای پرندگانی است که به درستی مهار نشده اند، بنابراین می توانید با کمک یک شریک در هنگام یادگیری ، خطر زیادی را به حداقل برسانید.

پرنده خود را با استفاده از حوله مهار کنید: با "حوله کشیدن پرنده" ، پرنده خود را در یک موقعیت راحت اما ایمن قرار می دهید تا بتوانید بدون ترس از گاز گرفتن یا خراشیدن ، بال ها را بررسی کنید و پرهای لازم را مرتب کنید. این باعث می شود که روند قطع بال برای همه افراد درگیر بسیار ایمن باشد.

فقط پرهای اولیه پرواز را ببرید. افراد مختلف سبک های مختلف بال زدن را دوست دارند ، اما به طور کلی ، بیشترین روش پذیرفته شده ، کارآمد و موثر این است که فقط پنج پر پرواز اولیه را روی هر یک از بال های پرنده خود کمی کوتاه کنید. هنگام اصلاح پرها ، حتماً از قیچی تیز استفاده کنید و از بریدن شاخه های پر که به رنگ تیره به نظر می رسند ، خودداری کنید. شاخه پر تیره نشان دهنده پر خون بودن است که در صورت شکستن یا بریدن می تواند مشکلات جدی ایجاد کند.

مرحله بهبود

پس از اینکه بالهای پرنده خود را کوتاه کردید ، پرنده را داخل قفس خود قرار دهید و اجازه دهید برای چند ساعت استراحت کند. اصلاح بال می تواند برای پرندگان خانگی بسیار استرس زا باشد ، بنابراین قبل از هرگونه تعامل ، به آنها فرصت دهید تا آرام شوند و قدرت خود را جبران کنند. با این حال ، پس از چندین جلسه ، پرنده شما باید بیشتر به اصلاح بال ها عادت کند و در حین و بعد از عمل مورد رضایت بیشتری قرار گیرد.

در هر زمان که لازم شد می توانید بال های پرنده خود را دوباره مرتب کنید و پرنده خود را دوباره در حال پرواز کامل ببینید. به طور کلی ، این اتفاق هر شش تا ده هفته یکبار با له شدن پرهای قدیمی و رشد پرهای جدید اتفاق می افتد. هر بار، ایمنی را به عنوان اولویت اصلی خود حفظ کنید. با انجام این کار اطمینان حاصل خواهید کرد که شما و طوطی خود اوقات خوش دیگری را در کنار یکدیگر سپری خواهید کرد.


مطالب پیشنهادی از سراسر وب

ارسال نظر