چوب سوهان دار، یک راه خوب برای کوتاه کردن ناخن طوطی

چطور باید ناخن طوطی را کوتاه نگه داریم؟

یکی از دغدغه های کسانی که طوطی دارند نحوه کوتاه کردن ناخن پرنده است. ناخن بلند دردسرهای فراوانی دارد که یکی از آزاردهنده ترین آنها وقتی است که پرنده را روی دست خود نگه می دارید. در صورت بلند بودن ناخن پرنده دست شما همیشه زخم و با خط و خراش خواهد بود که زیاد خوشایند نیست. روشهای مختلفی برای کوتاه کردن ناخن وجود دارد که یکی از بهترین آنها استفاده از چوب سوهان دارد است.

چوب سوهان دار در بازار با اندازه استاندارد قفسهای 1033 به فروش می رسد که می توانید تهیه کنید و در قفس قرار دهید. اما دست نگه دارید! چوب سوهان دار هیچوقت نباید بعنوان چوب اصلی در قفس قرار بگیرید زیرا باعد ساییده شدن بیش از حد کف پای طوطی می شود. بهترین کار این است که چوب تهیه شده را با تیغ اره (اره آهن بر) از وسط نصف کرده و سپس بعنوان چوب دوم یا فرعی در گوشه ای از قفس قرار دهید و دور بر آن چند اسباب بازی آوریزان کنیدو به این تریتیب، هر از چند گاهی که پرنده برای بازی روی این چون می آید ناخن آن تا حد زیادی کوتاه می شود و دغدغه گرفتن ناخن تقریبا حل می شود.

چوب سوهان دار یکی از ضروریات قفس طوطی است چون کوتاه کردن ناخن پرنده با ناخنگیر نیاز به تخصص خاص خود دارد. توجه داشته باشید کوتاه کردن بیش از 2 میلیمتر از ناخن هر نوع طوطی موجب خونریزی در ناخن پرنده می شود زیرا ناخن آنها برخلاف ناخنهای ما دارای رگهای خونی است.


مطالب پیشنهادی از سراسر وب

ارسال نظر