چه تعداد اسباب بازی باید در قفس طوطی باشد؟

آیا قفس طوطی باید پر از اسباب بازی باشد؟

یکی از سوالاتی که همیشه صاحبان طوطی را درگیر می کند این است که چه تعدادی اسباب بازی باید در قفس طوطی قرار دهیم؟ آیا قفس طوطی باید شلوغ و پر از اسباب بازیهای مختلف باشد یا قرار دادن صرفا 1 یا 2 اسباب بازی کفایت می کند؟

در جواب این سوال باید خدمتتان عرض کنیم که هرچه شلوغ تر بهتر است! بارها مشاهده شده است که دارندگان طوطی سالها یک یا دو اسباب بازی رنگ و رو رفته و جویده شده را در اختیار حیوان قرار می دهند و به فکر تعویض آن هم نیستند که اینکار اشتباه است و به مرور باعث افسرده شدن طوطی می شود. البته لازمه بیشتر بودن اسباب بازی داشتن یک قفس بزرگ است! بله یک قفس بزرگ! شاید شنیده باشید که برای اهلی کردن و سخنگو کردن طوطی باید آنها را در قفس کوچک نگهدارید اما ما به شما می گوییم این اشتباه است! کافی است با جستجویی ساده در اینترنت، نحوه نگهداری پرنده در کشورهای دیگر را ببینید! قفس کوچک فقط برای زمانی مناسب است که یک طوطی وحشی خریداری کرده اید و در این صورت تا رام شدن حیوان بهتر است چند ماه اول آن را در قفسی مانند 1033 نگهداری کنید اما بعد از آن حتما به فکر تهیه قفسی بزرگ باشید. قفس مناسب باید دو طبقه داشته باشد تا طوطی بتواند در آن بالا و پایین برود. همچنین می توانید این قفس بزرگ را با انواع و اقسام اسباب بازی ها تزئین کنید و مطمئن باشید با اینکار طوطی سرحال تر و سالم تری خواهید داشت.

در خصوص رنگ قفس هم خیلیها فکر می کنند قفس سفید رنگ بهتر و زیباتر است در صورتی که قفسهای تیره مانند خاکستری یا قهوه ای بدلیل اینکه پرنده داخل خود را بهتر نشان می دهند در دکور خانه بسیار زیباتر خواهند بود. مخصوصا زمانیکه با انواع و اقسام اسباب بازی تزئین می شود.


مطالب پیشنهادی از سراسر وب

ارسال نظر

  • عروس
    عروس در ۱۳ فروردين ۱۴۰۰ پاسخ دادن
    خوبه فقط قیمت قفس دو طبقه چقدره؟