نیازهای غذایی ویژه برای کاسکو، ماکائو، آمازون و کانور

هر نوع طوطی رژیم غذایی خاص خود را دارد

برای حفظ سلامتی انواع طوطی ها رژیم غذایی متعادلی مورد نیاز است که با یکدیگر تفاوت دارد. همچنین آب تازه و پاکیزه نیز جزو ضروری نیازهای آنهاست. عمده نیازهای غذایی طوطی سانان عبارت است از چربی، پروتئین، کربو هیدرات، ویتامین و مواد معدنی که هر کدام نقش خود را در سلامت این پرندگان ایفا می کنند.

در کنار این رژیم عمومی، بعضی گونه های خاص نیازهای غذایی فراتر و ویژه ای دارند که باید مورد توجه قرار گیرد:

کاسکو: مهم ترین ویژگی رژیم غذایی مناسب برای این گونه سرشار بودن از کلسیم است. منابع سرشار کلسیم عبارت اند از حبوبات، گیاهان تیره برگ، نخود فرنگی، کلم، برگ گیاه شلغم .

ماکائو: غذای اینگونه باید از نظر چربی و کربو هیدرات ها در سطحی بالا بوده و در مقابل پروتئین به مقداری کمتری دارا باشد. همچنین وجود مغزهای متنوع در رژیم غذایی حیوان ضروری است. در ضمن این خانواده از طوطی سانان به علت جسه بزرگشان به حجم غذایی بسیار بیشتری نیز نیاز دارند.

آمازون : در این پرندگان کمبود ویتامین A بیشتر از دیگر گونه ها اتفاق می افتد. برای جبران این کمبود مواردی نظیر کدو حلوایی، کدو خورشتی و اسفناج را در رژیم غذایی حیوان خود قرار دهید. مورد دیگر وجود استعداد چاقی یا اضافه وزن در این گونه است. برای جلوگیری از این مسئله لازم است مقدار چربی و پروتئین در غذای حیوان نسبت به حالت معمول کمتر باشد.

کانور: رژیم کانور باید سرشار از ویتامین K باشد. کمبود این ویتامین حیوان را به نوعی "سندروم خونریزی" مبتلا خواهد ساخت. این بیماری در کانورها شایع بوده و لذا نباید از وجود مقدار کافی ویتامین K در غذای آنها غافل شد. اکثر سبزیجات منبع ویتامین K هستند. ضمنا چربی بیشتر و پروتئین کمتر نیز از جلمه خصوصیات رژیم این پرنده به شمار می آید.


مطالب پیشنهادی از سراسر وب

ارسال نظر