خوردن 150 عدد دانه‌ی سیب می‌تواند انسان را بکشد!

به طوطی دانه سیب ندهید، سمی است

مطمئنا شنیده اید که به طوطی نباید دانه سیب بدهید اما دلیل علمی این کار چیست؟ آیا واقعا دانه سیب سمی است؟ اگر اینطور است آیا روی انسان هم تاثیر می گذارد. جواب بله است! البته به تعداد زیاد برای ما و به تعداد کم برای طوطی!

سیب دارای ماده‌ای به نام آمیگدالین است که وقتی به باکتری‌های معده می‌رسد به سیانید تبدیل می‌شود که می‌تواند کشنده باشد. خوردن دانه‌های یک عدد سیب، سیانید بسیار کمی تولید می‌کند که حتی انسان را مریض هم نمی‌کند. برای کشتن انسان توسط سیانید باید به ازای هر کیلوگرم وزنش 1 میلی‌گرم سیانید به آن داد. هر کیلو دانه‌ی سیب دارای حدود 700 میلی‌گرم سیانید است بنابراین 100 گرم دانه‌ی سیب برای کشتن یک انسان 70 کیلویی کافی است. اگر هر دانه 0.7 گرم وزن داشته باشد باید حدود 143 دانه‌ی سیب بخورید تا مسموم شوید. سیب‌ها دارای بین 2 تا 20 دانه و به طور متوسط 8 دانه هستند. بنابراین خوردن دانه‌های حدود 18 سیب در یک مرحله می‌تواند شما را از پا درآورد.

هسته‌ی سیب تنها میوه‌ای نیست که دارای ترکیبات سیانوژنیک است بلکه هسته‌ی هلو، زردآلو، گیلاس، بادام و حتی لوبیای لیما نیز دارای این ماده هستند. این مورد در تمام حیوانات صدق میکند به همین دلیل هم دادن دانه این میوه ها به طوطیسانان ممنوع میباشد.

 


مطالب پیشنهادی از سراسر وب

ارسال نظر